Vilniaus r. Avižienių gimnazijos TŪM projekto koordinatorė, fizikos ir informatikos mokytoja Alina Makovska balandžio 4 – 12 dienomis dalyvavo tarptautiniuose Erasmus+ mokymuose „EQUALITY: Empowering Quality Understanding and Learning Inclusive Education“, vykusiuose Jerevane, Armėnijoje.
Mokymų tikslas – pasitelkiant praktinių pavyzdžių analizę suteikti dalyviams gilų supratimą apie įtraukiojo ugdymo koncepciją, jos principus, pagrindus bei metodologijas. Mokymuose dalyvavo įvairių šalių atstovai, kurie turėjo galimybę pasidalinti savo šalių patirtimi socialinės įtraukties srityje bei aptarti, kaip įtraukusis ugdymas įgyvendinamas jų organizacijose.
Mokymų metu buvo keliami šie pagrindiniai tikslai:
Intensyvi mokymų programa apėmė keturias sesijas kasdien. Pagrindinės temos:
Mokymuose ne tik analizuotas teorinis turinys, bet ir vykdytos praktinės veiklos, kurios padėjo giliau suprasti, su kokiais iššūkiais ir sprendimais susiduria švietimo bendruomenė siekdama užtikrinti visiems lygias galimybes.
Vienas iš įsimintiniausių patyrimų buvo edukacinis užsiėmimas, kurį Alina Makovska kartu su tarptautine mokytojų grupe vedė vaikams, turintiems regos sutrikimų Jerevano specialiojoje mokykloje Nr. 14, pavadintoje Nikogajaus Tigranjano vardu (Yerevan Special School №14 after Nikoghayos Tigranyan for Children with Visual Impairments). Ši patirtis suteikė galimybę pritaikyti įgytas žinias praktikoje, pažinti skirtingas mokinių ugdymo formas ir dar giliau suprasti įtraukiojo ugdymo svarbą.
Ši patirtis suteikė Alinai Makovskai naujų žinių ir kompetencijų, praturtinančių jos profesinį kelią, ir padėjo tobulinti įtraukiojo ugdymo įgūdžius, ypač dirbant su įvairių poreikių mokiniais bei daugialypėmis mokinių grupėmis. Alina Makovska pasidalijo įgyta patirtimi su Vilniaus r. Avižienių gimnazijos bendruomene, pristatydama pagrindines įtraukaus ugdymo idėjas ir praktinius pavyzdžius.
Dalyvavimas Erasmus+ mokymuose praplėtė tarptautinio bendradarbiavimo galimybes Vilniaus r. Avižienių gimnazijai, kuri aktyviai įsitraukia į švietimo kokybės gerinimą per tarptautinius projektus.
Sausio 24 d.Vilnius Tech universiteto studentės Debora Aureli Alisin ir Emilija Vida Jasiūnaitė surengė įdomią ir informatyvią paskaitą, skirtą abiturientams, kurie svajoja apie studijas šiame universitete. Studentės, pasižyminčios aukšta kompetencija ir didžiule patirtimi, pasidalijo savo žiniomis apie stojimo į Vilnius Tech procesą, taip pat atskleidė dažniausiai pasitaikančias klaidas, kurias daro būsimi studentai.
Paskaitoje buvo aptartos svarbiausios stojimo sąlygos ir kriterijai, tačiau didžiausias dėmesys buvo skiriamas būtent klaidoms, kurias abiturientai daro rinkdamiesi studijų programas arba pildydami dokumentus. Vilnius Tech studentės pabrėžė, kaip svarbu kruopščiai išanalizuoti studijų programas ir pasirinkti tas, kurios atitinka asmeninius interesus bei gebėjimus. Jų pateikti patarimai buvo labai praktiški ir aiškūs, todėl kiekvienas klausytojas galėjo pasisemti naudingų įžvalgų, kaip išvengti dažniausių klaidų ir pasiekti savo tikslus stojimo procese.
Dėkojame Vilnius Tech atstovėms Deborai Aureli Alisin ir Emilijai Vidai Jasiūnaitei už puikią paskaitą.
Gruodžio 10 d. IIIa,c klasių mokiniai dalyvavo įdomiame ir praktiškame kompiuterinės grafikos užsiėmime Vilnius Tech universitete. Užsiėmimo metu universiteto lektorius Darius Mačiulis mokė mokinius dirbti su galinga ir populiaria SOLIDWORKS programa. Mokiniai turėjo galimybę įsitraukti į kūrybišką procesą braižydami detalę, lavinti tiek techninius, tiek vizualinius įgūdžius. Mokiniai įgijo pasitikėjimo savimi ir kūrybiškumo, nes matė, kaip jų idėjos paverčiamos tikrais, tiksliais techniniais modeliais.
Po kompiuterinės grafikos užsiėmimo mokiniams vyko išsami paskaita apie priėmimą į Vilnius Tech universitetą. Paskaita buvo kupina naudingos ir praktiškos informacijos apie stojimo reikalavimus, įvairias studijų programas ir stojančiųjų klaidas. Mokiniai sužinojo, kokias žinias ir įgūdžius reikės įgyti norint sėkmingai stoti į universitetą bei kaip pasirinkti tinkamą studijų kryptį pagal savo gabumus ir interesus.
Dėkojame Vilnius Tech darbuotojams už išskirtinę galimybę tapti studentais vienai paskaitai, kurioje ne tik praplėtėme savo žinias apie kompiuterinę grafiką ir technologijas, bet ir gavome vertingų patarimų apie būsimas studijas bei karjeros pasirinkimus šiame prestižiniame universitete.
Taip gerą šeimai susirinkti ne tik prie dosnaus, bet ir gražiai papuošto šventinio stalo. Tą progą, bendradarbiaujant su Avižienių bendruomene, Avižienių kultūros centru ir Avižienių gimnazija buvo sukurtos originalios šventinės kompozicijos.
Lapkričio 24 dieną įvyko kūrybinės dirbtuvės „Advento vainikas”.
Džiaugiames, kad bandradarbiaujant su Avižienių bendruomene, Avižienių kultūros centru ir Avižienių gimnazija sukūrėme tradicinį Kalėdų simbolį, nešantį šilumą ir šventinę nuotaiką.
Bendradarbiaujant su Avižienių Kultūros centru, Avižienių gimnazija ir Avižienių bendruomene spalio 21 dieną buvo organizuotos kūrybinės dirbtuvės rudens tematika „Servetėlės”.
Lapkričio 11 d. mūsų gimnazijoje vyko įdomus ir prasmingas susitikimas su Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centro gestų kalbos lektore. Renginys buvo skirtas 6c, 5c, 6a ir 6b klasėms, kurių mokiniai turėjo galimybę susipažinti su gestų kalba ir jos reikšme kasdieniame gyvenime.
Lektorė papasakojo apie gestų kalbos ypatumus, jos naudojimą Lietuvoje ir pasaulyje, taip pat pademonstravo pagrindinius gestus, kuriuos mokiniai galėjo išmokti ir išbandyti praktiškai. Tai buvo puiki proga išplėsti žinias apie kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų bendruomenę, skatinti tarpusavio supratimą ir toleranciją.
Šis renginys padėjo ugdyti mūsų mokinių socialinę atsakomybę ir pagarbą įvairiems žmonių poreikiams. Dėkojame visiems dalyvavusiems ir tikimės, kad įgytos žinios bus naudingos ir ateityje!
Iga klasės mokiniai dalyvavo unikalioje edukacinėje veikloje „Įdarbinkim vėją“, kuri vyko Kauno technologijos universitete (KTU). Elektros energetikos katedros dėstytoja Donata Putnaitė pristatė vėjo jėgainių technologiją ir jų svarbą šiuolaikinėje energetikoje. Mokiniai turėjo galimybę ne tik susipažinti su vėjo energijos principais, bet ir iš arti pamatyti, kaip veikia šiuolaikinės vėjo jėgainės modeliuojant vėjo turbinas.
Edukacijos metu Donata Putnaitė papasakojo apie vėjo energijos privalumus ir iššūkius, aptarė, kaip vėjo jėgainės gali prisidėti prie tvarios ir švarios energijos gamybos. Mokiniai sužinojo, kaip šios technologijos gali padėti kovoti su klimato kaita ir sumažinti priklausomybę nuo iškastinio kuro.
Veiklos metu klasė dalyvavo praktinėse užduotyse, kuriose turėjo galimybę susipažinti su vėjo energijos panaudojimo galimybėmis ir netgi eksperimentuoti su miniatiūriniais vėjo jėgainių modeliais. Tai buvo puiki proga mokiniams ugdyti savo žinias apie atsinaujinančius energijos šaltinius ir pasitikrinti savo kūrybiškumą bei bendradarbiavimo įgūdžius.
Šis renginys ne tik praplėtė mokinių žinias apie šiuolaikines energetikos technologijas, bet ir įkvėpė juos domėtis tvarumo ir inovacijų temomis, kurios tampa vis svarbesnės šiuolaikinėje visuomenėje.
Dėkojame Elektros energetikos sistemų katedros dėstytojai Donatai Putnaitei už įdomią edukaciją.
Vilniaus r. Avižienių gimnazijos mokinių komanda „Kometos“ startavo konkurse “CanSat”! „CanSat“ – tai tarptautinis konkursas, skirtas mokiniams ir studentams, kuriame dalyviai turi sukurti ir paleisti savo miniatiūrinį palydovą, telpantį į paprastą gazuotą gėrimo skardinę. Šis konkursas ne tik skatina jaunus talentus susipažinti su kosmoso technologijomis, bet ir lavina jų inžinerinius, mokslinius bei komandinius įgūdžius.
Pagrindinis konkurso tikslas – suteikti mokiniams galimybę išbandyti savo kūrybiškumą ir žinias praktiškai, projektuojant ir testuojant palydovus, kurie atlieka įvairias funkcijas, tokias kaip duomenų rinkimas, temperatūros ar drėgmės matavimas. Konkursas apima visą projektavimo ciklą: nuo idėjos kūrimo ir modelio konstravimo iki galutinio palydovo paleidimo ir duomenų analizės.
Konkursas „CanSat“ ne tik leidžia dalyviams gilinti žinias apie palydovus, bet ir skatina domėtis šiuolaikinėmis technologijomis bei jų pritaikymu kasdieniame gyvenime. Tai yra išskirtinė galimybė ateities lyderiams susipažinti su aukštosiomis technologijomis ir prisidėti prie kosmoso tyrinėjimų, tuo pačiu ugdant svarbius gebėjimus, kurie pravers visose gyvenimo srityse.
Lapkričio 28 d. KTU Kaune „Santakos“ slėnyje vyko įvadinis konkurso „CanSat Lietuva“ seminaras, kuriame dalyvavo mūsų mokinių komanda „Kometos“. Seminaro metu dalyviai sužinojo apie konkurso „CanSat Lietuva“ varžybų tvarką, palydovų rinkinių sudėtį ir turėjo galimybę užduoti klausimus apie būsimas užduotis. Be to, komandos dalyvavo ekskursijoje po KTU „Santakos“ slėnį, kur galėjo susipažinti su aukštosiomis technologijomis ir inovacijų kūrimo procesu.
Spalio 25d. Vilniaus r. Avižienių gimnazijos mokiniai lydimi mokytojos Alinos Makovskos turėjo puikią progą lankytis dviejuose unikaliausiuose kultūros ir mokslo centruose Lietuvoje: Etnokosmologijos muziejuje ir VU FF TFAI Molėtų astronomijos observatorijoje.
Etnokosmologijos muziejuje, įsikūrusiame nuostabiame gamtos kampelyje, mokiniai turėjo galimybę susipažinti su etnokosmologija — mokslu, nagrinėjančiu žmogaus santykį su kosmosu, jo supratimą ir tradicijas. Muziejus pasižymi išskirtinėmis ekspozicijomis, kurios apima tiek senovines, tiek šiuolaikines lietuvių kosmologines koncepcijas. Mokiniai sužinojo įvairius mitus, legendas ir papročius, kurie formavo lietuvių tautos požiūrį į visatą.
VU FF TFAI Molėtų astronomijos observatorijoje ekskursijos dalyviai supažino su dangaus pažinimo raida, Lietuvos ir pasaulio astronomijos naujienomis, teleskopais, nuostabaus grožio spalvotomis planetų, žvaigždžių, ūkų, spiečių, galaktikų nuotraukomis.
TŪM projekto koordinatorė, fizikos ir informatikos mokytoja Alina Makovska atstovavo Lietuvai pasauliniame konkurse „Osobowość Polonijna Roku im. Edyty Felsztyńskiej”- „Edytos Felsztynskos Metų Polonijos asmenybė “. Finalinis konkurso renginys vyko rugsėjo 28 d. Hanoveryje (Vokietijoje) karališkojoje pilyje, Žemutinės Saksonijos parlamento būstinėje. Konkursą globoja Lenkijos Respublikos Senato maršalka Małgorzata Kidawa-Błońska. Konkursas remiamas Lenkijos Respublikos konsulatų Romoje ir Hamburge. Konkurso tikslas – pagerbti išskirtinius lenkus, kurie dirba Polonijos ir Lenkijos labui, bei tuos, kurie remia Polonijos iniciatyvas ir prisideda prie geros Polonijos ir lenkų gero vardo pasaulyje. Konkurso dalyviai atstovauja įvairioms pasaulio šalimis ir kasdieniame gyvenime aktyviai prisideda prie Polonijos bei Lenkijos reikalų.
Vilniaus r. Avižienių gimnazijoje IIIg klasės mokiniai turėjo unikalią galimybę susitikti su Juliumi Purliu, Teltonika IoT Group atstovu. Susitikimo metu jis pristatė IoT (daiktų interneto) technologijų svarbą šiandieniniame pasaulyje ir dalijosi Teltonikos sėkmės istorija, kurią sudaro daugiau nei 20 milijonų prijungtų įrenginių pasauliniu mastu. Moksleiviai buvo paskatinti domėtis inovacijomis ir technologijų kuriamomis galimybėmis, ypač atsižvelgiant į karjeros perspektyvas šiame dinamiškame sektoriuje.
Šiandien mūsų mokykloje vyko išskirtinė paskaita, kurią skaitė VU Teorinės fizikos ir astronomijos instituto dr. Renata Minkevičiūtė. Tema „Saulės sistema“ susilaukė didelio mokinių susidomėjimo, o paskaitos metu buvo pristatyti įvairūs astronominiai aspektai, įskaitant planetų atsiradimą, struktūrą, magnetinius laukus.
Mokslininkė pateikė daug įdomių faktų ir naujausių tyrimų rezultatų, kurie atskleidė Saulės sistemos sudėtingumą ir grožį. Mokiniai aktyviai dalyvavo diskusijoje užduodami įvairius klausimus, kurie liudijo jų smalsumą ir norą gilinti žinias apie kosmosą.
Dėkojame dr. Renatai Minkevičiūtei už galimybę dalyvauti šioje paskaitoje, kuri skatino mokinius domėtis astronomija ir moksliniais tyrimais.
Alina Makovska, TŪM projekto koordinatorė ir fizikos bei informatikos mokytoja, rugpjūčio 26-30 dienomis dalyvavo 4-oje Pasaulinėje fizikos švietimo konferencijoje Krokuvoje. Šį reikšmingą renginį organizavo Jogailos universiteto Fizikos, astronomijos ir taikomosios informatikos fakultetas, bendradarbiaujantis su Tarptautine fizikos mokymo tyrimų grupe (GIREP) ir Tarptautine fizikos švietimo konferencija (ICPE) bei Vroclavo universiteto Fizikos ir astronomijos fakultetu.
Konferencijos tema „Pokyčių priėmimas kartu” pritraukė 344 dalyvius iš 47 šalių. Jos tikslas – suburti įvairių ugdymo įstaigų atstovus, dirbančius fizikos švietimo srityje ir sukurti galimybę diskutuoti apie šiuolaikinio švietimo iššūkius. Tai ypač svarbu greitai kintančiame pasaulyje, kur fizika ir inovacijos formuoja mūsų ateitį.
Rugsėjo 11 d. IIga klasės mokiniai turėjo unikalią galimybę susitikti su ABB atstovais: Ieva Straupaite-Jankauskiene- rinkodaros ir komunikacijos specialiste ir variklių ir pavarų verslo vadovu Lietuvoje Justinu Pesliaku. Susitikimo metu mokiniai susipažino su ABB – viena iš pasaulinių lyderių technologijų ir inovacijų srityje. Įmonė specializuojasi tokiose srityse kaip elektrifikacija, automatika, robotika ir energetikos sprendimai.
ABB atstovai taip pat skatino mokinius stiprinti fizikos ir anglų kalbos žinias, pabrėždami šių dalykų svarbą šiuolaikinėje inžinerijoje ir technologijų srityje. Fizika suteikia pamatines žinias, reikalingas suprasti energetikos ir automatizavimo principus, o anglų kalba yra būtina dirbant tarptautinėse komandose.
Šis susitikimas leido mokiniams ne tik praplėsti savo žinias apie naujausias technologijas, bet ir gauti praktinių patarimų apie karjeros galimybes technologijų sektoriuje. ABB atstovai dalijosi savo asmenine patirtimi, skatino domėtis inžinerija bei inovacijų kūrimu.
Esame labai dėkingi ABB atstovams už įdomų ir motyvuojantį susitikimą.
TŪM koordinatorė Alina Makovska liepos 10-15 dienomis entuziastingai dalyvavo Erasmus + renginyje „Digital Empowerment: Enhancing Youth Work Skills for the Digital Age“- „Skaitmeninis įgalinimas: jaunimo darbo įgūdžių stiprinimas skaitmeniniame amžiuje” Targu-Jiu mieste (Rumunija). Mokymus organizavo Scout Society- skautų draugija, nevyriausybinė organizacija iš Rumunijos, kurios tikslas yra skatinti savanorystę ir prisidėti prie jos plėtros vietos bendruomenėje, ypač jaunimo švietime per neformaliojo švietimo veiklą.
Šis dinamiškas Erasmus + renginys subūrė jaunimo darbuotojus ir NVO atstovus iš įvairių Europos šalių. Kartu jie kūrė inovatyvių ir novatoriškų projektų idėjas, siekiančias įgalinti jaunus žmones skaitmeniniame amžiuje. Dalyvaudama interaktyviose smegenų šturmo sesijose, įgūdžių dalijimosi dirbtuvėse ir tinklaveikoje, Alina pasinaudojo turtinga kolektyvine dalyvių patirtimi, kad sukurtų prasmingus ir įkvepiančius projektus, kurie efektyviai panaudotų skaitmeninius įrankius ir modernias metodikas jaunimo bendruomenių poreikiams.
Šio renginio metu buvo užmegzti kontaktai su organizacijomis DEFOIN (Ispanija) ir Vardakeios (Graikija). Šių organizacijų atstovai pakvietė prisijungti prie bendro projekto organizacijas LudusXR (Danija) ir Pascal Private English School Limassol (Kipras). Bendradarbiaujant su minėtomis organizacijomis yra kuriamas Erasmus + bendradarbiavimo projektas Jaunimo srityje KA220-YOU „3Design Thinking“-„3Dizaino mąstysena“, kurio tikslas – taikant dizaino mąstyseną kurti sprendinius naudojant 3D spausdintuvus. Tai suteikia mokymuisi praktinio ir apčiuopiamo aspekto. 3D spausdinimas leidžia jauniems žmonėms greitai ir ekonomiškai materializuoti savo idėjas, abstrakčias koncepcijas paverčiant tikrais prototipais, kuriuos galima įvertinti ir tobulinti. Šis procesas ne tik stiprina kūrybiškumą ir inovacijas, bet ir ugdo techninius įgūdžius bei gilesnį technologijų ir inžinerijos supratimą.
Dėkoju organizacijai Scout Society už puikius mokymus ir turtinga kultūrinę programą, įtraukiančia apsilankymą Peștera Muierilor oloje, etnografiniame muziejuje Arhitecturii Populare Din Gorje, vienuolyne Polovragi Monastery ir ekskursijoje Targu-Jiu mieste.
Birželio 14 d. į Vilniaus universitetą (VU) atvyko garsus astrofizikas, Europos Pietų observatorijos (European Southern Observatory, ESO) generalinis direktorius profesorius X. Barconsas. IIga klasės mokiniai kartu su TŪM koordinatore Alina Makovska dalyvavo susitikime su X. Barconsu, kuris VU centriniuose rūmuose atidarė Ispanijos nacionalinės mokslo tarybos (Consejo Superior de Investigaciones Científicas, CSIC) parodą „Un Universo de Luz“ („Šviesos visata“). Atidaryme taip pat dalyvavo ir pagrindinio Europos astronomijos mokslinio žurnalo „Astronomy and Astrophysics“ Direktorių tarybos nariai.
X. Barconsas skaitė viešą, visiems atvirą paskaitą „ESO: 60 metų astronomijos laimėjimų ir žvilgsnis į ateitį“ („ESO: 60 Years of Astronomy Breakthroughs and Looking Forward“). Jis pristatė, kaip veikia Europos pietų observatorija, kokie yra pagrindiniai jų tyrimų objektai ir kokie iššūkiai kyla siekiant suprasti visatos paslaptis. Mokiniai sužinojo apie šiuolaikines technologijas, naudojamas astrofizikoje, ir kaip jos padeda atskleisti kosmoso paslaptis. X. Barconsas kalbėjo apie naujausius atradimus, tokius kaip egzoplanetų paieškas, juodųjų skylių tyrimus ir tamsiosios medžiagos bei energijos paslaptis. Mokiniai buvo supažindinti su observatorijos veikla, įskaitant teleskopų naudojimą ir duomenų analizę.
Dalyvavimas šiame renginyje padėjo mokiniams geriau suprasti, kaip moksliniai tyrimai prisideda prie mūsų žinių apie pasaulį plėtros ir kokią svarbą jie turi visuomenei. Tokie susitikimai skatina jaunimą domėtis mokslu ir siekti aukštų mokymosi rezultatų.
Birželio 12 d. 7a klasės mokiniai kartu su auklėtoja Alina Sniežko ir TŪM koordinatore Alina Makovska apsilankė „Enefit“. „Enefit“ – žaliųjų energijos sprendimų bendrovė, siūlanti platų spektrą paslaugų ir priemonių – nuo žaliosios elektros energijos tiekimo iki sumanaus energijos kaupiklių valdymo – padedančių efektyviai ir išmaniai atliepti individualius elektros energijos poreikius. Bendrovės siekis – klientams sukurti žaliąją ekosistemą, kurioje skirtingi žalieji sprendimai galėtų veikti sinergijos principu.
Lietuvoje bendrovė veiklą pradėjo 2007 m. ir šiuo metu užima antrą vietą rinkoje pagal klientams tiekiamą elektros energijos kiekį. Bendrovė priklauso didžiausiai Baltijos šalių elektros gamybos ir prekybos įmonių grupei „Eesti Energia“. Grupės įmonės veikia Estijoje, Latvijoje, Lietuvoje, Lenkijoje bei Suomijoje. Baltijos šalyse ir Lenkijoje vystomas viešasis „Enefit Volt“ elektromobilių įkrovimo tinklas šiuo metu užimą antrą vietą pagal klientams prieinamų įkrovimo stotelių skaičių.
Ekskursijos dalyviai buvo supažindinti su Enefit istorija ir pagrindiniais veiklos aspektais. Mokiniams buvo paaiškinta, kaip bendrovė siekia skatinti atsinaujinančios energijos naudojimą, ypač vėjo energijos srityje. Jie sužinojo, kaip veikia vėjo jėgainės, kokios yra jų naudos ir iššūkiai. Taip pat buvo kalbėta apie techninius aspektus, kaip įrengiamos ir prižiūrimos šios jėgainės.
Ekskursijos metu mokiniai taip pat apsilankė Enefit moderniose patalpose. Jie pamatė, kaip atrodo šiuolaikinė darbo aplinka, kokios technologijos ir įrankiai naudojami kasdieniam darbui. Mokiniams buvo įdomu sužinoti apie darbo specifiką Enefit bendrovėje. Jie pamatė, kaip dirba skirtingų sričių specialistai, kokie yra jų kasdieniai iššūkiai ir kaip jie sprendžiami. Be to, buvo atkreiptas dėmesys į tai, kaip svarbu bendradarbiauti ir dirbti komandoje siekiant bendrų tikslų.
Ši ekskursija suteikė mokiniams ne tik teorinių žinių, bet ir praktinį supratimą apie atsinaujinančią energiją bei darbą šioje srityje. Tokios patirtys padeda geriau suprasti, kokios karjeros galimybės jų laukia ateityje ir kaip svarbu yra mokytis bei tobulėti nuolat besikeičiančiame pasaulyje.
Gegužės 24 d. mūsų gimnazijoje įvyko Vilnius Tech Medicininės ir reabilitacinės technikos laboratorijos vedėjo dr. Donato Lukšio paskaita “Medicinos inžinerija”. Medicinos inžinerija – grandis tarp medicinos ir inžinerijos, matematiniais metodais modeliuojanti žmogaus elgseną, gebanti sukurti funkcionalius protezus ir, įvertinus visas aplinkybes, atkurti sutrikusias žmogaus ir jo kūno dalių funkcijas. Dr. Donatas Lukšys supažindino mokinius su studijų Vilniaus Gedimino technikos universitete galimybėmis ir papasakojo apie nuotolinės Vilnius Tech ugdymo platformos “Ateities inžinerija” projektines veiklas moksleiviams.
Dėkojame dr. Donatui Lukšiui už įdomią paskaitą!
Gegužės 17d. II ga ir I gc klasių moksleiviai kartu su TŪM koordinatore Alina Makovska aplankė LITEXPO vykusią parodą BALTTECHNIKA 2024. Ši paroda yra vienintelis ir svarbiausias inžinerinės pramonės metų renginys Lietuvoje. Moksleiviai susipažino su šalies inžinerijos ir technologijų pramonės įmonėmis, jų pasiekimais. Parodos dėmesys buvo teikiamas transporto, mobilumo, atsinaujinančių išteklių, tvarumo temoms, išmaniosios gamybos sprendimams, tokiems kaip robotizacija, skaitmeninimas, dirbtinis intelektas ir kt.
Dalyvavimas parodoje ne tik padėjo moksleiviams išplėsti jų technologinius žinių pagrindus, bet ir paskatino juos įvertinti inžinerijos bei technologijų pramonės svarbą šiuolaikiniame pasaulyje.
Pranešimas buvo skirtas jaunajai auditorijai, norinčiai geriau suprasti, kaip dirbtinis intelektas transformuoja pasaulį, įskaitant mokslą, technologijas ir kasdieninį gyvenimą. Pranešime buvo aptariami įvairūs DI taikymo sričių pavyzdžiai, nuo automobilių autonomijos iki medicinos diagnostikos, pabrėžiant, kaip šios technologijos gali gerinti žmonių gyvenimą.
Mokiniai sužinojo apie dirbtinio intelekto mokslinius tyrimus ir ateities perspektyvas. Vilnius Tech lektorius Antanas Zinovičius pakomentavo, kaip moksleiviai gali įsitraukti į šią sritį studijuodami kompiuteriją, inžineriją arba net matematiką ir tapti ateities DI specialistais.
Dėkojame lektoriui Antanai Zinovičiui už akademišką ir įkvepiantį pristatymą apie dirbtinį intelektą!